friiidas

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Frida - 15 november 2012 17:28

Tryfflar kan man ju ändra smak efter tycke och smak. Det är få ingredienser och det går snabbt att röra ihop :) Perfekt att ge bort eller äta upp allihop själv ;) Just denna sorten gjorde jag till kära sambon då han älskar choklad och whisky. Så det är ju det bäst av två världar :) Man kan i princip blanda i vilken spritsort man vill, eller lite glögg om man känner för det! :) 


Så, här kommer lite mer smygstart på julen! :) 


1 dl Vispgrädde

200g. Mörk choklad

3 msk Whisky

Kakao


Hacka chokladen och lägg i en bunke. Koka upp grädden och slå över chokladen. Rör om tills chokladen smält och det inte finns några klumpar. Tillsätt whiskyn och häll upp i en form med plast eller bakplåtspapper i botten. (Ta en ganska liten form) Ställ den i kylen så den stelnar. Sen är det bara att skära i bitar och vända i kakao :) 


 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards