friiidas

Alla inlägg under maj 2011

Av Frida - 30 maj 2011 22:55

Lägger mig tidigt idag, måste sova ut! Så ska krypa ner i sängen o titta på TV en stund och försöka sova. 


Kram

Av Frida - 30 maj 2011 13:34


Av Frida - 29 maj 2011 20:48

Todilooo!


Här är tårtorna jag bakade idag.. Trögt o göra dom när man var hemma så sent imorse.. Men nu är det gjort :) 


   

Av Frida - 29 maj 2011 15:28

Tjoo! 

Var på cruising igår med kära syster och blandat folk, himla trevligt. Var jävligt seg ett tag då jag kom hem halvfyra på lördagsmorron, baka tårta fira svärmor och åkte o festa igen. Kom hem halvsex imorse! Sen var det bara att hoppa upp och baka ännu fler tårtor. 


Men men, gårkvällen var väl både rolig och helt sjuk. Men man kan inte räkna med annat i det sällskapet. Kul var det iaf, och roligt o träffa lite nytt folk :) Synd att det var så kallt bara, det var ganska dåligt med folk.. 


Av Frida - 28 maj 2011 14:58

Idag blir det bara ett snabbt inlägg för att visa er gårdagens fika och dagens tårta! Fullt upp, idag :) 


Ha en underbar lördag allihopa! 


Kladdkake muffins med vispad grädde! Dock blev dom lite för torra, man måste ta ut dom tidigt även om dom känns lite väl kladdiga. Denna gång använde jag ett vanligt kladdkaks-recept och la smeten i muffins-formar! Säg till om du vill ha receptet :) 


   Dekoration till svärmors födelsdags tårta!     Dagens tårta! Innehåller blandade skogsbär, Marianne choklad-fluff och grädde! 


Kommer med bilder på två som ska göras imorrn, så titta in då :)

Av Frida - 27 maj 2011 13:36

Hallå, blev ingen blogg igår, hade fullt upp hela dan :)  På förmiddan var jag ute i Asker med fina Stina, hundarna lekte som bara den och vi solade och fikade! 


Sen åkte jag till Marieberg (Igen) men hade lovat Alicia att vi skulle ta en sväng dit, så det gjorde vi :) Blev ännu mer REA-shopping! Fint o handla och det knappt går åt några pengar, sånt gillas! 


Jaja, nog om gårdagen! Idag har jag tagit det ganska lugnt faktiskt, har bakat lite kladdkake-muffins som vi ska mumsa på hemma hos svärföräldrarna. Svärmor fyller år idag :) Grattis! Så jag gjorde lite fika tills idag och imorgon (när resten av släkten kommer) ska jag baka tårta! Hade tänkt mig en riktig somrig tårta, hoppas det blir som jag tänkt :) 


Var nyss ute på promenad med Ozzy, vi gick och plockade blommor! Han tyckte jag var knäpp som skulle plocka dom, för han ville hellre äta upp dom! Men tillslut fick jag med mig en stor bukett blommor :) 


Puss o Kram! 


(Billder på kladdkake-muffinsen och recept kommer senare idag)


   Imorrn gäller det :) Cruising i Mariestad :D

Av Frida - 25 maj 2011 22:41

Haha, japp nu tar jag helg! Har ju jobbat 6 dagar nu, så nu är jag ledig :) 


Var ju på Marieberg förut och handlade lite småsaker.. Då gick vi in på Kappahl en sväng, och jag köpte 6 par trosor, 1 tröja och 1 jacka! Allt gick på 130:- DET gillas! Älskar när man hittar mkt på rean, vilket inte händer så ofta! 



Nu ska jag kolla runt på lite bloggar och sen sova, upp och träffa Stina med sin Spike på förmiddan imorrn :) 


Hejsvejs! 


 

Jacka från barnavdelningen för 49:- haha :)  

Av Frida - 25 maj 2011 16:54

Såg på en blogg igår att en tjej bakat kärleksmums fast i muffins-format, så idag var jag tvungen att prova :))  Dom blev helt okej, glasyren blev inte riktigt som jag tänkt mig, men men, så är det ibland! 


 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards