friiidas

Alla inlägg under maj 2011

Av Frida - 25 maj 2011 10:50

Morr morrn! 


Vaknade för en stund sen, syrran ringde! Nu ska jag göra mig iordning och sen följa med och ta prover på Novis! Önskar att vi slipper det, för det är ingen rolig uppgift. Hoppas att dom snart kan komma på vad som är fel på min lilla docka! 


Var vaken till kl va halvfyra-fyra imorse, helt omöjligt att sova! Vet inte vad jag ska ta mig till snart, JAG VILL SOVA OM NÄTTERNA! Nån som har ett tips? 


Jaja, har iaf kommit på vad som ska vara på svärmors födelsedagstårta till helgen! Haha, ska baka 6 tårtor inom dom närmsta dagarna :) Rooooligt! 


   Twins!

Av Frida - 24 maj 2011 22:38

Måste ge cred till Härliga hunds redaktion som har skrivit en artikel i senaste numret om American staffordshire terrier. Som många av er vet är Ozzy blandras staffe/amstaff. Så han har denna ras i sig, och många ser dom som farliga mördarmaskiner. Denna ras är jämt i blåsväder och enda gången man kan läsa om dom så är det bara massa saker om hur farliga dessa hundar är. 


Så snacka om att jag blev glad när jag fick se artikeln, ett helt uppslag med en rättvis bild av denna ras och ren FAKTA, inte massa påhitt som det annars är. Ozzy är den mest underbara hund jag mött, han är världens snällaste och har sån jäkla humor. Han ger mig så mycket utan att han vet om det! Man skrattar dagligen åt alla hans påhitt :) 


Så alla ni som tror att han är en kamphund, han må se tuff ut, men han är en riktig mjukis, precis som dom allra flesta inom sk. "kamphunds-raser". Enda gången en sådan hund skulle hugga är om han/hon har fel ägare, fel uppfostran etc.  Det finns alltid en förklaring till alla hundattacker. 


Oj, vilket långt inlägg detta blev! Haha :) 

Ha en fin kväll allihopa :) 


     Bilder från tidningen, är förövrigt min favorit tidning just nu, skitbra tips mm. för hundägare :) 

Av Frida - 24 maj 2011 13:04

Precis när jag skrivit förra inlägget började det mulna och sen spöregna, OCH JAG ÄLSKAR DET! haha, får man säga så? Tycker det är mysigt :) 


Bild tagen från fönstret :) Myyys



När det är sånt här väder gillar jag och lyssna på lugna sköna låtar! SÅ här har ni en bra låt, synd att den blivit sönderspelad på radion, men den är fin!


(Mamma jag vet att du kommer gilla den, hihi )


 

Av Frida - 24 maj 2011 12:47

Tjoo! 

Har inte gjort ett skit än så länge, sov vääldigt länge. Helt slut efter helg jobbandet, men har tvä kvällar kvar innan jag är ledig, men det är på så få timmar så det gör inte så mkt. 


Jaha, nu ska jag väl städa.. Sånt måste ju göras har jag hört! Det är ju ganska trevligt och komma hem till en städad lägenhet ikväll :) 


Har inte så mkt mer att säga, ganska tråkig blogg idag.. 


Hade bäst! 


Min fina ängel som jag har på revbenen :)   

Av Frida - 23 maj 2011 21:19

Här kommer receptet på världens bästa och enklaste saft! Prova :) 


1 kg rabarber

1,5 liter vatten

5 dl socker

2 tsk citronsyra

Saft av 2 citroner


Koka rabarberna med vattnet i 15 min, rör ej. Sila sedan saften och släng resterna från rabarberna. Koka upp spadet igen tillsammans med socker, citronsyra och citronsaft. Låt det stå kallt och häll sedan upp det i flaskor :) NJUT! 


Se, skitenkelt ju! Ut och plocka med er nu :) 


 

Såhär blev min saft :)  

Av Frida - 23 maj 2011 18:53

Idag blir det mycket sommar i bloggen :) 


Efter jobbet idag åkte jag förbi syster och umgicks lite! Båda har jobbat hela helgen så vi va tvugna och ses lite ;) Det blev lite hoppande på studsmattan med barnen, och även rabarber plockning :) 


Har precis kokat klart rabarber saft, den står nu på svalning. Återkommer med bilder och recept senare ikväll :) Den här saften gjorde jag förra året, och den är så sjukt god! :) 


Tillsvidare får ni titta på lite fina sommarbilder från idag! 


Puss och Kram


   Mosters sommartjej med bladhatt!   Rabarber från hästhagen :)    Gung gung!   Suddig med ååh så söt bild på Nova :) 

Av Frida - 20 maj 2011 23:16

Kom hem från jobbet för en liten stund sen, full rulle har det varit :) 


På förmiddagen var jag på s.k "hemligt uppdrag" haha, det var så att jag och Sebbe var och hämtade en staffe-tik. Så nu har vi två hundar här hemma. Vi får se hur det går! Ozzy är inte alls glad nu. Meningen är att vi ska ha henne på foder, men om det funkar med Ozzy får vi se. 


Nu blir det duschen och sen sova, börjar jobba 7 imorrn bitti! 


Trevlig helg!

Av Frida - 19 maj 2011 23:13

Hallloj! 

Jag tänkte be om eran hjälp :) 

Min mamma har skickat in en bild på mig och Ozzy till Nerikes Allehandas fototävling! Tävlingen går ut på att man ska ladda upp en bild som syboliserar kärlek. Den bilden hon skickat in togs förra sommaren, när vi var och hälsade på Ozzy hos uppfödaren när han var 5 veckor :) 


Så in med er på hemsidan och lägg en röst på mig och min lilla gris! 

TACK!


http://na.se/nyheter/kumla/kumlagladje2011




Bilden som är med i tävlingen :) Bidrag nr 2 :)  

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards