friiidas

Alla inlägg under december 2011

Av Frida - 30 december 2011 22:21

Jajjemän, precis som det låter har det varit fullt upp idag! Men, jag gillart :) har precis gjort iordning pannacotta som vi ska käka till efterrätt imorrn :) Hoppas den blir bra, har hittat ett bra och enkelt recept! Delar med mig av det när jag provsmakat :) (Om det är bra vill säga!) 


Nu ska jag krypa ner i sängen för imorrn blir det ¨årets sista arbetspass, hehe! 


Tack Annelie för att Ozzy fick vara hos dig hela dagen idag :) 



På Maxi har dom en skylt vid blomkylen där det står; "Du är värd en bukett varje vecka" Jag kan bara hålla med, för det är man värd, synd bara att sambon inte håller med ;) Men dessa fick följa med hem, och i brist på vaser fick det bli en glasburk som varit julgodis i :) 

 

Av Frida - 29 december 2011 21:16

Haft en mysig dag med syster och alla småflickor :) Först lunch och fika på Brändåsen och sen in till Marieberg :) Blev lite shopping och sen snabbfix av naglarna :) Nu har jag grejat lite här hemma! 


     


Den fina ljuslyktan fick jag och Sebbe av Sara och Chrille i julklapp, älskar den :)   

Av Frida - 29 december 2011 00:04

Ja, det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet. Isåfall blir jag och Sebbe nog 100 år, för så många skratt som vi får utav våran knäppa hund är helt sjukt. Han gör något knäppt varje dag! 


Idag gjorde han 2 saker.. 


På förmiddagen skulle jag gå och hämta posten, tog självklart med mig Ozzy (det är ca 5-6 min promenad) Och under den korta biten lyckades han få mig att skämmas ihjäl och en skogs-gubbe att skratta högt! Han tar ett träd i munnen och rusar iväg, ja ni läste rätt, ETT TRÄD! Visserligen var det kanske bara 1,5 decimeter tjockt, men typ 3 meter långt. Sen lyckas jag få honom att släppa det där jäkla trädet, då tar han en stor grankvist med kottar och rubbet på och springer iväg, sen vänder jag mig om och ser gubben stå och skratta åt honom. Ja, vad ska man säga, han tyckte väl kanske att han hjälpte till på sitt egna lilla vis! ;) 


Sen tittar han upp mot mig o verkar tänka: Mamma, ska du inte hjälpa till att röja undan alla pinnar i skogen?


Grej nummer 2 hände när jag skulle sticka till jobbet på kvällen, jag och Sebbe står och pratar utanför bilen, och jag öppnar dörren för att hoppa in, från ingenstans hoppar Ozzy in i full fart och sätter sig på passagerar sidan. Där sitter han och tittar på mig med huvudet på sne, och har inga planer alls att gå därifrån hur mycket vi än lockade på honom! ;)


Mamma. åk inte ifrån mig, vi hade det ju så mysigt!     

Av Frida - 28 december 2011 12:56

Hej kära vänner! 

Nu är jag tillbaka med bloggen igen, har inte haft internet på flera veckor så det har inte blivit nån blogg. Sen sist jag skrev har jag flyttat till huset. Så nu bor jag, Sebbe och lilla Ozzy ute på landet. Och vi stortrivs :) 


Jag har så mycket att blogga om och så jäkla mycket bilder att visa er, hoppas ni är med mig! 


God fortsättning! 


 

 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards