friiidas

Alla inlägg under juli 2011

Av Frida - 28 juli 2011 10:29

Var ute och fotade med Sara häromdagen, här har ni resultatet :) Haha, vi skulle ha tema Alladin, därav brallorna :)) 


       


Ha en bra dag mina vänner! 

Av Frida - 26 juli 2011 22:11

   Bröllops tårta till min syster :)    Födelsedagstårta till Max :) 

  Svängde ihop hemgjort vaniljsocker som "gå bort- present" när vi skulle bort i fredags! Liiite roligare än en blomma! 


3 dl socker (vanligt)

1 st vaniljstång


Mixa allt i en mixer, hela vaniljstången ska användas. Skrapa ur "fröna" först och skär sen stången i mindre bitar och mixa med sockret i några minuter :) 


Sen gick jag ner till duktiga Susanne på "Stellas lilla butik" i Kumla och hon hjälpte mig att skriva en fin liten skylt till burken :) 

Av Frida - 24 juli 2011 22:11

Det var ingen som ville dela med sig av sina må bra-tips :( 

Av Frida - 21 juli 2011 22:20

Hallå! 

Varit i skara sommarland idag med fam Dalegård :) Bilder på det kommer imorrn, tänkte bara titta in och visa ett må bra-tips :) 


Nästan varje kväll jag ska duscha så tänder jag ljus i badrummet och sätter på radion vi har därinne! Det är så mysigt o stå där i skenet från ljusen och lyssna på musiken! Kan stå hur länge som helst :) Sen när man hoppar ur duschen smörjer man in hela kroppen med sin favvo-lotion! Efter det kan inget gå fel, man känner sig som en ny människa :) 


Nu vill jag ha hjälp av ER, vi har en höst framför oss, och då brukar man bli lite småtrött och deppig, men jag tänkte att vi kunde hjälpa varandra genom må bra-tips, så skriv vad som får dig att må bra i kommentarsfältet, så får vi tips av varandra :) 


Ha en fin Torsdags-kväll :) 


   

Min nya lotion från apoteket, kosta ca 59:- tror jag :) Luktar helt underbart!   

Av Frida - 18 juli 2011 15:17

Är inte det de bästa som finns? Det finns inget som är så starkt som kärlek! 


När jag hörde den här låten först, trodde jag bara detta var ännu en kärleksballad! Men efter att ha kollat på videon har jag helt ändrat mig! Fy fan, så fint! Vilken jäkla kille han är, lyssna på texten och se på videon, Hoppas verkligen alla skulle göra som honom om man skulle råka ut för samma tragiska sak!  


Av Frida - 16 juli 2011 18:10

Hallå där! 

Jobbat hela dagen, blev en rörig start, men sen har dagen gått sjukt fort! Kändes som att tiden bara sprang iväg och sen va det dax att gå hem :) Bara imorrn kvar sen tar jag semester, ska bli himla skönt :D 


Jag ska bara ta det lugnt första veckan, Sebbe jobbar fortfarande då. Sen ska vi till gbg V.30 och V.31 åker vi ltill stugan vi hyrt, myys :) 


Tänkte fixa mina naglar nu till semestern, känner mig helt naken utan naglarna! Så har massa idéer på nya "designer", Annelie, vila upp dig nu så du orkar med mina naglar ;) 


Naglarna jag hade senast :)   

Av Frida - 15 juli 2011 21:13

Jag och älsklingen har bokat stuga i Värmland V.31 Jag och mina 2 killar ska åka och bara ta det lugnt, ska bli så himla skönt :D Dom har egen strand och är jättefint där :) Roligt att lilla Ozzy kan följa med, han var extra välkommen utav hyresvärden :) 


Längtar!! 


 

Av Frida - 15 juli 2011 17:04

Här ska ni få ett svinbra tips! Ska du ha gäster men inte hunnit gjort nån dessert? Då är den här desserten helt perfekt! 


Smula ner dina favoritkakakor i en portionsskål, lägg i valfria bär (hallon jag plocka igår på bilden) En klick grädde, och sen lite mer kakor och bär. Voila! Världens godaste efterrätt på max 5 min :) 


Trevlig helg! 

   Mumma! 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards