friiidas

Alla inlägg under juli 2011

Av Frida - 14 juli 2011 21:40

Hallå hallå! 

Igår var jag ute med några jobbarkompisar, vi käka och drack några öl, riktgt trevligt :D Sen sluta det med att jag sov kvar inne i stan hos bästa Stina, myys :) 


När jag kom hem blev det lite käk och sen var vi inne i lite butiker i Kumla och kikade, finns så mkt jag vill ha, tänk om man blev lite rik! 


På kvällen gick vi ut och plockade hallon och så fick Ozzy busa lite, han är mkt piggare nu :) Hoppas han är helt frisk snart! 


Imorrn påbörjas jobbhelgen, 3 dagar kvar, sen är det SEMESTER! Wihoooo 


   


Det blev en hel burk med underbara hallon tillslut :)  

Av Frida - 12 juli 2011 21:51

Ååh vad jag älskar när det regnar, sitter med balkongdörrn öppen och lyssnar på regnet :)) 


Ha en fin kväll alla! 


Kram


 

Av Frida - 8 juli 2011 15:27

Hallå där! 

Jag har lilla Nova här, hon kom igår och ska vara här över helgen, mamma o pappa är på power meet, så hon är hos oss och myser istället :) 


Tyvärr verkar hon inte helt pigg idag, hon har varit lite hängig på em, så tror att det är feber på intåg! Den kommer ju ganska ofta till henne tyvärr! 


Men nu la jag henne igen, verkar som hon är väldigt trött hela tiden, så då är det bäst hon får sova! Ska snart lämna henne hos mamma, medans jag ska jobba några timmar! 


Sen är jag faktiskt ledig över helgen :) Sen är det en vecka med fullt ös, sen SEMESTER!!!! 


Trevlig helg! 


   Trött Nova imorse :) 

Av Frida - 6 juli 2011 14:21

Jag och Sebbe har kommit fram till att Ozzy får alldeles för lite motion, det märks på honom hela tiden. Så vi har blivit jättenoga med att gå promenader med honom, och han verkar trivas :) 


Var precis ute med honom, gick ner till sjöparken så han fick plaska runt lite, sen lekte vi i skogen och kasta kottar och busade runt. Jag hatar att bara gå på gatorna här hemma, så försöker hitta roliga ställen att vara på :) 


Sen tog vi vägen via torget hem och blir stoppade två gånger av folk som vill hälsa på honom och prata. I media kallas en sån ras för "kamphund", men det är dagligen folk stannar och vill prata och klappa Ozzy! Konstigt.. 


Ha en fin dag mina vänner! 


 

Fanny och Ozzy trixar i hamnen i Mariestafd, Ozzy gör vad som helst för lite glass ;) 

Av Frida - 3 juli 2011 22:08

Helt slut i ryggen efter dagens arbete, full fart! Nu ska jag ta en snabb dusch och slängs mig i soffan, ska bli såå skönt! 


Tillsvidare kan ni titta på mina bilder från i fredags när vi var hos Mamma och Leffe och grillade! 


Puss och Kram 


                     

Av Frida - 3 juli 2011 10:48

Skriver ett snabbt inlägg nu innan jag ska åka och jobba :) Blir 12-21 på Brändis idag, så med andra ord, hela dagen! Blir nog full rulle idag :) 


I Fredags när jag och Sebbe skulle hem till Mamma och Leffe för lite grillkväll så slängde jag ihop en paj, denna är så snabb, tog ca 10 min o göra och 15 min i ugnen. 



Ingredienser: 

3/4 dl flytande margarin

2-3 msk socker

1,5 dl mjöl

1,5 dl havregryn

5 dl bär+ lite socker och potatismjöl att strö över bären. 


Lägg bären i botten på formen, strö lite socker och potatismjöl över dom. Blanda sedan ihop alla andra ingredienser till en smulig massa och strö över bären. Ställ i ugnen på 225 grader i ca 15 min eller tills den blivit gyllenbrun. Servera med vaniljsås :) 


   Min nya fina pajform som jag köpte i Ullared häromdagen :) 

Av Frida - 2 juli 2011 22:51

Det blev visst lite paus igen! Haha, har haft så mkt att göra senaste veckan så bloggen har helt enkelt glömts bort! 


Veckan har mest bestått av jobb, så jag kan visa er många fina bilder på midsommar istället :) 


                           

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards