friiidas

Alla inlägg under maj 2012

Av Frida - 25 maj 2012 13:14

Man kan väl säga att sommaren är här nu? Det är sjukt varmt och soligt varje dag nu, och alla blir på bra hurmör :) Har inte bloggat på länge nu för jag har inte haft nåt direkt att skriva om. Har ju mått pyton, men det börjar kännas bättre. Ryggen vill inte vara med, men i övrigt mår jag helt okej nu! 



Idag har jag förberett svärmors tårtor som hon ska ha imorgon. Gjort alla fyllningar osv. Får se om jag fyller dom innan eller efter jobbet idag. Ska åka om en timme, och just nu håller jag på att koka rabarber-kräm till min bästa Sebbe <3 Han älskar det och jag fick massa rabarber av min syster igår, så då får man passa på :) 


Ozzy ligger ute under äppelträdet och myser, han älskar verkligen att kunna vara ute hela dagarna, lite skillnad mot förra sommaren i lägenheten! Saknar den INTE. 


Hoppas alla får en bra helg med massa grillat och gottis! :)   

Av Frida - 18 maj 2012 14:17

Går på sparlåga just nu. Känner mig allmänt nere och trött. Därför det inte blir så mycket bloggande, finns lixom inte så mycket att blogga om. 


Hoppas energin snart infinner sig igen.. 


 

Av Frida - 13 maj 2012 17:03

Helgen börjar sakta lida mot sitt slut, eller jag börjar ju inte jobba förrän kl 18 imorrn, så har ju hela dagen imorrn oxå nästan :) 

Jag har haft en riktigt bra helg, träffat massor med vänner och familj :) Igår kväll åkte jag och Sebbe in till Örebro för bowling med Jennifer, Andreas, Jennifer Ros och Krille :) Det var en himla trevlig kväll även om det blev ett väldigt tråkigt och tvärt slut. 


Idag har inte mycket gjorts, städat lite och Älsklingen har klippt gräset! Sen kom världens bästa Louise :D Vi fika och hon fick se vårat hus! Tack för idag bästa  


Ikväll ska vi mysa, Sebbe jag och Ozzy :)



Glass och kaffe på verandan :) 






Sen fick jag världens finaste present av Louise, älskar den!! :) 

     

Av Frida - 12 maj 2012 20:06

Här är tårtan jag gjorde idag :) Himla smidig var den, tog inte alls lång tid. Roligt med något annat än alla marsipantårtor! :) 

Innehåller rårörda hallon, mjölkchokladmousse och toppad med grädde och choklad :) 


Mitt älsklings-tårtfat kommer från "hem och hobby" i Hjo :) 


 

Av Frida - 12 maj 2012 12:45

Halloj! 

Var knappt hemma igår så det blev ingen tid över för bloggen. Drog till Kumla direkt när jag hade vaknat och träffade Jennifer, vi luncha på Sveas och sen gick jag och älsklingen ett varv på marken som va då :) Sen åkte vi till Leffe och drack kaffe och satt där en bra stund och prata :) På kvällen åkte vi till Syrran o Co för grillning. Blev mycket folk och trevligt hade vi :) 


Idag har jag inte gjort ett skit, legat och kollat på konditoriskolan och andra bakprogram hela förmiddan. Vaknade upp med en hals från helvetet, kan knappt svälja för det gör så ont :( 


Men ska iaf fixa ihop en provtårta till svärmor inför hennes födelsedag. Ska laga ett par naglar oxå :) 


Vi hörs! 



Den här bilden är tagen för nästan exakt 1 år sen, var en aning varmare då än det är iår. Nu får man gå med jacka och frysa! 

 

Av Frida - 10 maj 2012 22:28

Ojojoj, vilken kämpig dag.. Trodde aldrig den skulle ta slut. Jobbat 11.30-21.30, sjukt mycket folk! Har precis tagit en dusch och sitter invirad i mitt täcke, fötterna bara skriker efter många timmars spring! Men nu är denna vecka slut för min del och jag har klarat av alla saker som jag var stressad för i början på veckan! 


Nu ska jag dricka the och kolla på TV tills älsklingen kommer hem! 


Kram


 

Av Frida - 9 maj 2012 23:33

Är det okej att kalla gravida kvinnor för tjocka per automatik? Jag tycker inte det. Jag får dagligen höra att jag är tjock från många håll, och jag vet att det bara är skämt, men jag tar åt mig varje gång. Har sån sjuk vikt-ångest pga graviditeten. Dessa kommentarer hjälper inte direkt till. 


Jag äter nästan inga sötsaker längre då min hjärna säger stopp, och äter jag något så har jag sjuk ångest och mår skit. Självklart ska man ju få unna sig nånting gott ibland, gravid eller inte! Börjar även få problem med maten, har ångest över att jag äter oftare nu. Detta är inte särskilt sunt när man har en liten bebbe i magen. 


Nu kanske många tycker att jag är känslig, och att jag inte ska bry mig. Men såhär mår jag just nu.


Jag vill vara stolt över att jag har min lilla son i magen, och han förtjänar en glad och välmående mamma! 


 

Av Frida - 8 maj 2012 11:05

Halloj! 

Har suttit med alla papper till försäkrningskassan nu på morgonen. Nu är alla intyg och blanketter klara i kuvertet, ska lägga på det när jag åker till jobbet. Så nu hoppas jag alla håller tummarna för att det blir godkänt. Det jag ansöker om är att få vara hemma i sommar då jag kommer ha svårt att jobba när jag är höggravid på ett så stressigt och tungt jobb. Men man har ju hört alla skräckhistorier om försäkringskassan så det känns sådär. 


Nu ska jag göra mig klar och sen åka och jobba! Börjar tidigare för att göra 3 smörgåstårtor :) 


Hoppas alla får en bra Tisdag! 


 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards