friiidas

Alla inlägg under mars 2012

Av Frida - 30 mars 2012 13:28

Väntar på att min kärlek ska komma hem från jobbet, det dröjer några timmar till. Men då har jag tid att städa och göra fint tills han kommer :) 


Igår var jag på marieberg med systerdöttrarna! Vi fikade och små-shoppade lite. När jag hade lämnat av dom åkte jag bara hem och hämta Sebbe sen åkte vi och hämtade 2 små söta killar i form av kaniner :) Så nu har vi utökat familjen lite med; Åke och Bertil! haha

Dom hette nånting konstigt från Star Wars, så vi döpte om dom ;) 


Återkommer nog kankske en gång till idag, annars ses vi här imorrn ;) 


Ha en UNDERBAR fredag! 



Detta köpte jag inne på HM till bebben ;) 

 

Av Frida - 27 mars 2012 14:18

Det har inte hänt så mycket sista dagarna då jag jobba hela helgen och sen däckat i soffan så fort jag klivit innanför dörren. Sambon tycker nog att jag inte har varit så kul sällskap i helgen, haha! 


Men nu snart är jag ledig i 4 dagar, jobbar ikväll och imorrn! 


Ha en fin dag! 

Av Frida - 22 mars 2012 19:22

 

Idag fick det bli en pastasallad med stekt kyckling till! Det fina vädret gjorde att man ville äta "sommar-mat"


Jag slängde ihop en smulpaj med äpplen till efterrätt :) Mycket gott att sitta på verandan o fika!

Och till pajen var det självklart vaniljsås till :) Världens enklaste och godaste :)


Ja, det blev en liten försmak utav sommaren idag :) Hade lovat Sebbe att vi bara skulle ta det lugnt idag då det varit fullt upp i ett par veckor! Så lite paj fick det bli istället för massa fix.


Hoppas alla haft en fin Torsdag! :)   

      

Av Frida - 21 mars 2012 17:03


(Gammal bild, togs förra sommaren!) 


Började dagen med en långpromenad med härliga Evelina i solen. Vi var ute i nästan 1,5 timme. När jag kom hem körde jag igång med tvätten och tog sen en kaffe på verandan :) Jag har sen tvättat massor, storstädat, bäddat rent i sängen, betalat räkningar och lagat mat! Eftersom jag får mina dåliga dagar lite oftare nu så får man passa på när man känner sig pigg :) Ikväll kommer jag nog somna utan problem :)  Nej, nu måste jag hoppa i jobbarkläderna, börjar om ca 1 timme :) 


Kram på er! 

Av Frida - 15 mars 2012 10:07

Hoppar in här snabbt för att säga hej :) Ska strax åka till jobbet för veckans sista arbetspass! 


Här är tårtan jag gjorde igår, vanlig "prinsess-tårte" fyllning plus blåbär. 


Ha en fin dag :) 



Karin skulle ha en tårta med bilen Blixten på från filmen "Bilar" till sitt barnbarn!   

Av Frida - 11 mars 2012 13:06

Trött och seg. Vaknade med spräng-huvudvärk, så har knaprat i mig ett par alvedon och tar det lugnt. Ska jobba till kvällen, så måste piggna till! 


Var hos mamma igår på middag och ,melodifestiaval! Supergod plankstek hade Leffe gjort :) Tycker väl inte att rätt låt vann, men det är sällan man är nöjd ;) 


Ska försöka hitta lite inspiration till kommande veckans middagar nu, så tråkigt med samma mat jämt, så ska försöka hitta nån roligt! 


Ha en fin Söndag! 



När verandan är klar ska det inhandlas en grill och sen grilla massa gott :) Bilden tagen förra sommaren hos mamma och Leffe! 

 

Av Frida - 10 mars 2012 16:23

Känner mig väldigt seg i huvudet idag, hade jättesvårt att sova igår. Men men, har iaf målat första lagret på verandan! En gång till imorrn, hoppas det räcker. Blev en stooor skillnad! 


Nu sitter jag i soffan och vilar lite ;) Ikväll blir dem middag hos mamma och melodifestivalen, mys! 




Såhär ser det ut än så länge, tidigare "furu-färgat", vitt är sååå mycket finare :) 

 

..

Av Frida - 9 mars 2012 23:20

Kom hem från jobbet för en stund sen, sitter nu och tittar på ett av mina favorit program. Det handlar om en kvinna som har en stor gård med ca 200 pitbulls som hon räddat från gatan eller dyl. Sedan tränar hon dom och adopterar dom till nya fina familjer! På den här gården har hon oxå hjälp utav föredetta kriminella som får komma dit och jobba och ta sig ut i samhället igen! 


Sjukt bra program, med sjukt fina hundar i :) 


Fredagar 22.50 på animal planet! 


 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards