friiidas

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Frida - 4 maj 2012 16:00

Medans jag grejar med annat tänkte jag ge er dett som jag fixade ihop förut :) Så passa på att baka världens godaste och lättaste kaka till helgen som räcker länge :) 


Receptet kommer från en av mina favoritböcker: "Sju sorters kakor". 


 

Av Frida - 4 maj 2012 14:09

Hallå där! 

Nu blev det lite uppehåll igen :) Har helt enkelt inte haft tid att blogga, så kan det bli ibland :) Idag är jag ledig, tyvärr är inte kroppen med mig idag. Mår inte alls bra, huvudvärk och känner mig allmänt nere :(  Det är så mycket jag funderar på och det är så mycket jag vill ha gjort. Men det är inte alltid lätt att göra som man vill! Men ska försöka pigga till mig nu, fixa lite här hemma och göra mig iordning, för när älskling kommer hem ska vi gå en snabbis på marken. 



Häromdagen kom kusinerna Rydberg hit och grillade :) Väldigt mysigt, älskar ju som sagt att ha folk hemma hos mig. Så lägger upp lite bilder från i Onsdags, idag är livet så tråkigt så har inga roliga bilder att visa, så det får bli dom andra! 


 

I väntan på gästerna knäppte jag på mitt favoritställe i huset som vi skulle sitta på: Verandan :) Kommer lägga upp helhetsbilder här snart, ska bara fixa lite småsaker först :) 


 

En glad och busig Ozzy :) 


 

Sjukt goda jordgubbar hittade jag på ica :) Och den underbara skålen har vi fått av Sebbes släkt från Bengtsfors :) 

 

Fika dags efter maten :) kärleksmums, chokladkakor och bountybollar, bara massa choklad :) I krukan sitter en citronmeliss som jag köpte häromdagen på blomsterlandet.  Gott! 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards