friiidas

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Frida - 5 november 2012 19:07

Samma dag som jag bakade apelsindrömmarna så bakade jag även dessa chokladdrömmar. Dom har varit hård åtgång på, då min kära sambo fullkomligt älskade dom. Nästa gång tänkte jag lyxa till dom med lite grovhackad choklad i degen oxå :) 



Ca 70 st (små)


2,5 dl Socker

175g. smör

3/4 dl neutral olja

1 krm salt

1 msk vaniljsocker

1 tsk hjortronsalt

0,5 dl kakao

6 dl vetemjöl


Sätt ugnen på 160 grader. Blanda socker och smör väl med en elvisp eller i en köksmaskin. Tillsätt olja, salt och vaniljsocker. Sikta i hjortonsaltet, kakaon och vetemjölet och rör till en fast deg. Rulla degen till små bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ca 20 min, ställ ugnsluckan på glänt sista minuterna. Ta ut dom och låt dom svalna på ett galler, sen är det bara att njuta av en :) 


 

Av Frida - 5 november 2012 12:00

Var och kollade på soffa igår. Våran har blivit så ful och sliten redan, sämst kvalité på Jysk. Iallafall, så var vi på Chilli igår och hittade denna soffa, stilren och älskar färgen på den. Nu ska man bara spara ihop lite pengar så man kan köpa den oxå! I butiken hade dom massa kuddar och en pläd som gjorde att den blev hur fin som helst! 



VILL HA!! 

 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards