friiidas

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Frida - 1 augusti 2012 20:01

Visst är det väl bra skönt att lulla runt i skogen och plocka med sig vad man kan hitta längs vägen? Det gjorde jag idag. Det blev blåbär, ljung och några småå stackars kantareller. Hoppas på bättre svamplycka nästa gång! Sen när jag kom hem plockade jag ännu mer hallon och kokade sylt på hallonen och blåbären. 


Annars har det inte hänt så mycket mer, sambon är sjuk så då blir jag lite lat oxå. Så det har mest blivit en lugn dag idag :) 



Visst är väl min lilla korg alldeles underbar? Köpte den i förra veckan, från Lagerhause :) 


   

Av Frida - 1 augusti 2012 11:59

Jag välkomnar Augusti med en hallondrink till frukost :) Härligt när man kan gå ut och plocka lite hallon och göra nåt gott på :) Det här är ungefär som en smoothie, fast lösare i konsistensen, vilket jag tycker är godare :) Nu tog jag bara första bästa jag hade i kylen, så det är endast 3 ingredienser i, smidigt! 




Till 2 st glas:

2dl vaniljyoghurt

1dl Äppeljuice

1,5 dl färska hallon (går bra med frysta oxå)


Häll allt i en mixer och mixa! Häll upp i glas och njuuut :) 

 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards