friiidas

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Frida - 12 september 2011 23:24

 
Det är med frukost är ju en svår grej. Det är inte så kul, och oftast har man svårt att få i sig något! MEN dessa scones är gjorda på mindre än 30 min, och en alldles ljummen scones går ju faktiskt helt okej att äta på morgonen ;) Kanske inget man gör om man ska iväg tidigt på morgonen till jobbet, men till helgen kan det vara kul och överraska familjen, eller hur? 
Ingredienser

100 g smör, rumsvarmt
8 dl vetemjöl
1 dl havregryn
5 tsk bakpulver
1 tsk salt
4 dl mjölk eller yoghurt
1 msk socker

 
 

Gör så här

1. Ställ fram smöret och låt det bli rumsvarmt. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Rör samman alla ingredienserna till en kladdig deg. Var sparsam med rörandet!

3. Klicka ut 8 stora högar på en smord plåt. Platta ut dem lite med mjölade händer.

4. Grädda i mitten av ugnen cirka 15 minuter.

 
Obs, ej min egen bild!   

 

Av Frida - 12 september 2011 23:16

Jag bara älskar att sitta och titta på olika dukningar på nätet! Det finns så mycket fint och man blir så jäkla inspirerad! Såhär på hösten blir det ju att man oftare har gäster på middag, och då kan det vara roligt att duka upp riktigt fint :) 


Jag älskar när man har en enfärgad stor duk och sen lägger två löpare tvärs över bordet, blir lite mer liv i det då! Men man måste ju har väldigt långa löpare då, som oftast brukar vara lite dyrare! Men jag brukar använda mig av panelgardiner! Dessa är bara att klippa i den längd man vill ha och sen sy kanten lite snabbt. Går såklart att strunta i att sy om man inte har nån maskin eller inte har tid! 


Så fram med alla gamla panelgardniner du har och duka upp till fest! 



Obs! Bilden har jag tagit på google, men såhär kan en sån dukning se ut :) En svart duk under och så två "löpare" över, skitsnyggt!   

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards