friiidas

Alla inlägg under september 2011

Av Frida - 12 september 2011 23:16

Jag bara älskar att sitta och titta på olika dukningar på nätet! Det finns så mycket fint och man blir så jäkla inspirerad! Såhär på hösten blir det ju att man oftare har gäster på middag, och då kan det vara roligt att duka upp riktigt fint :) 


Jag älskar när man har en enfärgad stor duk och sen lägger två löpare tvärs över bordet, blir lite mer liv i det då! Men man måste ju har väldigt långa löpare då, som oftast brukar vara lite dyrare! Men jag brukar använda mig av panelgardiner! Dessa är bara att klippa i den längd man vill ha och sen sy kanten lite snabbt. Går såklart att strunta i att sy om man inte har nån maskin eller inte har tid! 


Så fram med alla gamla panelgardniner du har och duka upp till fest! 



Obs! Bilden har jag tagit på google, men såhär kan en sån dukning se ut :) En svart duk under och så två "löpare" över, skitsnyggt!   

Av Frida - 11 september 2011 21:38

Har jobbat hela helgen, och är skit-trött! Nu har jag 3 kvällar kvar att jobba sen har jag långhelg :) Ska bli skönt! 


Nu säger jag gonatt! 

Av Frida - 10 september 2011 19:45

Dom här tre tårtorna har jag bakat denna vecka :) 


   En gammal rid-kompis hörde av sig och ville ha en 1-års tårta till sin son, självklart en prinstårta till en lite prins :)    Patrik fyllde gammal, och då blev det denna stubbe! Dom som smakade var helt lyriska, väldigt roligt! :D    Och så lilla Mammas födelsedags-tårta :) 

Av Frida - 8 september 2011 21:08

Idag kom min fina fina vän Stina och fikade och sen gick vi promenad med hundarna :) Det är alltid så roligt att baka nåt gott till henne, för hon uppskattar det verkligen :) Så idag fick det blir äppelkaka med hemgjord vaniljsås! 


Kakan är en helt vanlig sockerkaka fast jag la i äpplen på toppen och strödde kanel över! 

Vaniljsåsen tänkte jag lägga upp recept på, ,men inte nu, för jag tänkte kura ihop mig i soffan med min älskade som är ledig ikväll :D 


     Äpplena är från min kära systers trädgård, tyckte färgen var så fin så var tvungen att ta kort :) 


Plockade även en stoooor skål med amerikanska blåbär hos min andra syster idag, tänk vilken tur jag har som har systrar med trädgårdar och som vill dela med sig av allt gott som finns! Tack sötisar :) 

Av Frida - 7 september 2011 23:19

Jag skickar en tanke till alla drabbade som mist en familjemedlem/vän i den otäcka flygolyckan som inträffade i eftermiddags.. 


Så många liv som bara förstördes på ett ögonblick! 


 


VILA I FRID STEFAN LIV OCH ALLA ANDRA SOM VAR MED PÅ PLANET! 

Av Frida - 6 september 2011 23:23

Den här låten är det säkert många som tycker är skit-töntig! och visst, den är väl inte häftigast i världen, men texten är så otroligt fin! 




Ta hand om varandra! 


 

Av Frida - 6 september 2011 15:52

Här är 3 bilder från när jag fotade Sara och Christoffer förra veckan :) 


     

Av Frida - 6 september 2011 11:34

Vaknade ganska utvilad idag :) Somnade redan vid kl 1 inatt, så snart kanske jag oxå kan somna normal tid! 


När jag vakna gick jag ut med Ozzy på lång-promenad! När jag kom hem skulle jag käka frukost och var inte sugen på nånting alls, men tillslut bestämde jag mig för en smoothie och 2 knäckemackor, blev kanonbra :) 


I min smoothie hade jag: 

1 äpple

1 nektarin

1 dl frysta hallon

1,5 dl fil

1,5 dl mjölk

1 msk sirap


 

Lägg ner all ingredienser i en mixer och mixa tills den är slät. Jag vill ha min smoothie ganska tjock så den ska kännas mer mättande, men vill man ha den lite tunnare är det bara att minska på filen och öka på mjölken istället :) 


 

   Tadaaa! Frukosten är serverad, enjoy :) 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards