friiidas

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Frida - 13 juli 2012 12:00

Gjorde en liiiiiten burk med lingonsylt häromdagen till Sebbe när vi skulle käka pannbiffar här hemma. Kom på att jag hade lite lingon kvar från förra året kvar i frysen, så det fick komma fram och bli till sylt :) Eftersom jag inte gillar lingon så vet jag inte hur den smakar, men enligt Sebbe var den jättegod :) 



2 dl Lingon

1,5 dl Socker

1 st Gelatinblad


Rensa och rengör lingonen noga. Låt dom rinna av ordentligt så det inte kommer med massa onödig vätska. Lägg lingonen och sockret i en kastrull och koka upp. Låt det koka i ca 10 min. Under tiden det kokar lägger du gelatinbladet i vatten och låter det bli mjukt. Krama ur vattnet ur gelatinet och rör ner det i lingonen och låt koka ytterligare nån minut. Häll sen upp i en riktigt ren burk :)   




Av Frida - 13 juli 2012 09:00

Trots att jag är ledig hela dagarna så längtar jag till helgen. För då har jag bästaste sambon hemma :) Varit vaken sen han åkte till jobbet vid 6, kunde inte somna om. Men nu var jag så jäkla hungrig så var tvungen att kliva upp och fixa lite frukost! 


Imorrn har jag bestämt mig för att gå på loppis! Hoppas man hittar några fynd :) 


Hoppas alla får en fin fredag, trots att det är fredag den 13e ;) 


 



Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards