friiidas

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Frida - 20 juli 2012 14:55

Gjorde en kladdkaka med massa center-bitar i häromdagen. Vi hade massa center låg i kylen efter vi var på cloetta för nån månad sen. Jag hittade en likadant recept fast med plopp hos http://annicake.blogspot.se/ Så jag gjorde helt enkelt samma recept men bytte ut ploppen mot center istället :) 


Sebbe åt upp halva kakan, så jag tar det som ett gott betyg :) Så passa på att baka denna till fredagsmyset idag! 


 



 


2 ägg 
3 dl socker
1½ dl mjöl 
4 msk kakao
1 krm salt
1 dl flytande margarin
2 rullar center


Vispa ägg och socker
blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten
Tillsätt till sist margaringen och häll upp i form som är smord och "bröad" med kakao, bakpapper i botten.
Tryck i centerbitar. Grädda i mitten av ugnen i 175* ca 35 min.
Stickan ska vara torr, kakan blir härligt kladdig sen

Servera med grädde eller glass, mums! 



Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards