friiidas

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Frida - 3 juli 2012 20:16

Skulle egentligen sitta i Sannahed och titta på speedway ikväll, men så är inte fallet. Känner mig jättehängig och på eftermiddagen kände jag mig febrig. Så fick snällt stanna hemma! Så typiskt att idag när det är så fint väder har jag legat inne hela dagen :( 


Min älskling kom hem med alvedon och en ask med noblesse så att jag skulle krya på mig, finaste Sebbe! Sen lagade han en helt gudomlig kycklinggratäng med alla våra örter från verandan. 


Så idag har jag legat under en filt i soffan och sett ut på det fina vädret, typiskt :( 


 

Av Frida - 3 juli 2012 15:29

Här kommer receptet på jordgubbssaft :) Passa på nu när jordgubbarna är billiga, om du inte har egna hemma vill säga :) Den är väldigt enkel då det bara är tre ingredienser i :) 


 


2 Liter jordgubbar

4 dl vatten

6 dl socker, per avrunnen liter saft


Börja med att skölja jordgubbarna. Koka upp vattnet och lägg i bären. Sjud i cirka 15 minuter. Mosa bären då och då mot grytans kant.

Häll bärmassan i en silduk och låt den självrinna i cirka 40 minuter. Mät saften och koka upp den i grytan. Tillsätt sockret och låt saften koka ytterligare 5-10 minuter. Skumma väl.

Häll upp saften på väl rengjorda heta flaskor och förslut genast. Förvara svalt.

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards