friiidas

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Frida - 11 december 2012 20:57

För mig är det en självklarhet att ha nåt hänga på dörren, året om! Och nu i juletid finns det så mycker fina kransar man kan binda själv och även köpa. Jag brukar göra egen, men i helgen var vi på en liten pytte-marknad och då stod det en tant där och sålde för endast 75 kr, så jag gjorde det enkelt för mig och köpte den istället för att göra en :) 


Lite får man väl fuska? ;) 


 

Av Frida - 11 december 2012 14:26

Måste be om ursäkt för att gårdagens lucka uteblev, det var full rulle hela dagen så när jag väl hamna i soffan och skulle blogga så somna jag ;) Så kan det gå ibland! MEN då kör vi två luckor idag istället, en nu och en ikväll! 


I Lucka 10 har vi ett recept på ett godis som alla nån gång hört talas om, BRÄNDA MANDLAR. Tre ingredienser och dom är klara på ett kick! Sen kan man lägga dom i en fin glasburk eller som här, vika strutar och lägga dom i :) 


200g. Hel sötmandel

1,5 dl socker

0,5 dl vatten


Rosta mandlarna i en het panna. Koka upp socker och vatten i en vid kastrull. Tillsätt mandlarna och låt det koka tills dfet knäpper i mandlarna. Var noga med att röra hela tiden tills sockret blir vitt, ta då snabbt från plattan och häll ut på ett bakplåtspapper. Separera mandlarna med en trägaffel och låt dom sedan svalna. KLART! :) 


 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards