friiidas

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Frida - 14 juni 2012 15:06

Eftersom jag känner mig helt krasch idag så bjuder jag på ett till recept istället för att skriva om min dag :) Potatissallad är så sjukt gott om den är hemmagjord. Jag gjorde en igår till middag och serverade kyckling till! 


 

för ca 3-4 personer. 


12-15 st färskpotatisar (små)

1 st grönt äpple

0,5 st röd lök

2 dl creme fraiche

1,5 dl majonäs

1 tsk senap

saft från 0,5 st citron

Salt och peppar


Koka potatisen och ställ under rinnande vatten så dom svalnar (eller ställ i kylen) Hacka äpplet och löken i små bitar. Tillsätt creme fraiche, majonäs och senap. Pressa i citronsaften och smaka av med salt och peppar. Sist av allt skär du potatisen i ganska stora bitar och blandar försiktigt ner det i creme fraiche blandningen. Låt stå kallt minst en halvtimme innan servering! Servera med nånting grillat och en grönsallad :) 

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards