friiidas

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Frida - 2 juni 2012 18:19

Ikväll myser jag ner mig i soffan med den bästa som finns, Sebbe   Vi ska äta gott och bara ta det lugnt. Tur han finns när man känner sig nedstämd och ledsen. 


Har i princip bott i bilen idag, har inte fått särskilt mycket gjort. Var en sväng till marieberg med Lovisa och Fanny, sen kört kollegor på fest.


Hoppas alla får en bra lördag i blåsten!



Av Frida - 2 juni 2012 11:46

Den här sötisen gjorde jag till Mors dag! Jag tog lite bilder under tiden jag gjorde dom för att visa. 


1. Baka chokladmuffins. Jag bakade kladdiga, bara för att jag tycker det är godare :) Det gör man som man vill. När dom gräddats och svalnat trycker man ner små  hål i mitten av muffinsen :)


2. fyll fördjupningarna med frysta hallon som man låter tina lite först. Sen vispade jag grädde och tillsatte 1,5 tsk vaniljsocker för att det skulle bli lite roligare än bara vanlig grädde!


3. fyll en spritspåse med vaniljgrädden och spritsa en lite virvel på alla. Sen dekorera man som man vill :) Jag hade marsipan kvar från dagen innan, så jag gjorde blommor och fjärilar, sen satte jag ner ett par blad med citronmeliss. Det finns färdiga blommor på ica att köpa om man inte kan/orkar eller hinner göra egna :) Knöt ett litet band runt för att göra den extra fin då det var mors dag :)      

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards