friiidas

Alla inlägg under juni 2011

Av Frida - 20 juni 2011 12:41

Ska bara visa mina nya naglar oxå, visst är dom väl helt perfekta? 

Fransk manikyr med glitter på tippen, 1 rosa bling och en fin blomma på ringfingret, KAN INTE BLI BÄTTRE! Love it :) 


 

Av Frida - 20 juni 2011 12:32

Hallå hallå, ni har det blivit lite uppehåll! 

Har jobbat i helgen, så jag kunde ändå inte skriva nåt kul :) haha


Igår när jag kom hem var sofie över på en snabbisfika, vi mumsa på dom sista bounty-bollarna! Hade ju inte hunnit baka nånting eftersom jag jobba helgen, men det var ju bra att dom blev uppätna! 


Provade även att göra daim-glass i min maskin. Men det gick inge bra! Tror jag hade för mycket smet i, bättre lycka nästa gång :) Men jag ställde in smeten i frysen istället, så ska provsmaka sen! 


Ha en bra måndag mina vänner! 

Nedräkning till semestern :D 


Puss och kram

   

Haha, Nova och jag för typ 1 år och 2 mån sen, och Nova och jag för 1 vecka sen! Tiden går så jäkla fort, njut av varje stund mina vänner!

Av Frida - 17 juni 2011 12:28

Halllååå är det någon här? 

Nån som läser min blogg? Det är väääldigt dåligt med respons :) Kom igen, nånting?


Igår var det fullt upp, vi var på Mariberg o köpte en glassmaskin :D :D Så nu kommer det bli mycket glass på bloggen! Var även o klämde o kände på systemkamerorna! Snart har jag oxå en :) Fy va kul det ska bli o kunna ta fina bilder! 


Nu i helgen blir det lugnt på bakfronten, jobbar hela helgen och både Ozzy och Sebbe är ute på äventyr! Men det blir nog kanske nån kaka, för Sofie kommer på fika på söndag :) 


Hoppas ni alla får en underbar helg!

Puss och kram


Hahaha, gammal bild från 1an i gymnasiet :))  

Av Frida - 15 juni 2011 23:13

Bakade Bounty-bollar idag! Dessa är väldigt populära hos flera olika bloggar, så jag var tvungen att testa. 


Dom var sjukt enkla att göra och helt underbart goda! Dom tog slut på en gång, poppis både hos vuxna och barn :) Så dessa ska göras om, många gånger :) 




Ingredienser:

50 g. smör

0,5 dl sirap

0,5 dl florsocker

2 dl vispgrädde

200 g. kokosflingor

200g. ljus blockchoklad.


Blanda smör, sirap, florsocker och vispgrädde i en kastrull och koka i ca 8 min, tills smeten har blivit lite seg. Ta av från plattan och tillsätt kokosen, låt svalna. Rulla sedan till små bollar och ställ kallt i ca 1 timme (går fortare om man ställer dom i frysen) Smält sen chokladen över vattenbad och doppa bollarna i chokladen, ställ in i kylen sen stund. KLART :) Sååå goda! 


Vill man piffa till dom kan man strö på nåt kul strössel innan chokladen stelnat :)  

Av Frida - 14 juni 2011 10:44

Nu kommer massa bilder från igår :) Somriga värre :) 


         

Ursäkta att jag ser så trött ut på bilderna.. haha  

Av Frida - 14 juni 2011 10:20

Godmorgon :) 

Nu kommer det komma flera inlägg på raken, för har massa bilder o visa :) 


Igår hade jag full rulle hela dagen så hann aldrig sätta mig o blogga. Jobbade mellan 6.30-15 och det var massa folk :) Direkt efter jobbet svängde jag förbi byrsta för att hjälpa mina systerdöttrar med diverse saker inför skolavslutningen som var på kvällen. 


Sen åkte jag hem och gjorde mig iordning och åkte på skolavslutningen, jag rös när alla barnen sjöng! Sen blev det mat och fika, Pernilla hade verkligen gjort det jättefint :) 


Igår när jag skulle åka hem stanna jag på affären "Bra hem" i Kumla och köpte en present till Sebbe, tyckte han skulle ha det, för att han är så bra! 


        Klicka på bilderna för att se dom större!    

Av Frida - 12 juni 2011 21:22

Har haft en helt suverän söndag! Vi har inte gjort nåt speciellt, typ städat, panta burkar och handla! Men att få vara med min Sebbe hela dan och göra sånna här vardagliga saker tycker jag är mysigt :) 


När vi hade handlat laga vi mat, karré med klyftpotatis, varma grönsaker, rödvinssås och bearnaise.. Skitgott :) Sen tog vi glass och kaffe till efterrätt ute i det gröna :) 


Senare på kvällen kom mammsen hit på "spontan-fika" sånt ÄLSKAR jag, tycker det är så roligt när folk kommer hit och hälsar på :) 


Sebbe åkte till jobbet för en stund sen.. Jag ska hoppa in i duschen o sen sova! Börjar 6.30 imorrn, på em ska jag på skolavslutning :) 


Puss och kram


       Du fångade mig,
du tog mig i din famn.
     Nu är du mitt allt,
och du har mig för evigt.

Av Frida - 12 juni 2011 14:05

Det var meningen att vi skulle åka till Eskilstuna idag på hundutställning, men det blev inget. Dom som vi skulle åka med hade ingen lust. Så nu är vi hemma idag, det är nog lika bra, har inte varit hemma så mycket sista tiden, så det kan vara skönt det oxå! 


Ska städa o pyssla lite här hemma, och det blir nog en sväng ut till nån rolig plats med Ozzy så han får busa runt lite :) 


Hoppas ni får en fin söndag :) 



Mina nya naglar :) Enkla med bara en fransk manikyr och en liten blomma :) Är helnöjd!  

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards