friiidas

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Frida - 12 juni 2011 21:22

Har haft en helt suverän söndag! Vi har inte gjort nåt speciellt, typ städat, panta burkar och handla! Men att få vara med min Sebbe hela dan och göra sånna här vardagliga saker tycker jag är mysigt :) 


När vi hade handlat laga vi mat, karré med klyftpotatis, varma grönsaker, rödvinssås och bearnaise.. Skitgott :) Sen tog vi glass och kaffe till efterrätt ute i det gröna :) 


Senare på kvällen kom mammsen hit på "spontan-fika" sånt ÄLSKAR jag, tycker det är så roligt när folk kommer hit och hälsar på :) 


Sebbe åkte till jobbet för en stund sen.. Jag ska hoppa in i duschen o sen sova! Börjar 6.30 imorrn, på em ska jag på skolavslutning :) 


Puss och kram


       Du fångade mig,
du tog mig i din famn.
     Nu är du mitt allt,
och du har mig för evigt.

Av Frida - 12 juni 2011 14:05

Det var meningen att vi skulle åka till Eskilstuna idag på hundutställning, men det blev inget. Dom som vi skulle åka med hade ingen lust. Så nu är vi hemma idag, det är nog lika bra, har inte varit hemma så mycket sista tiden, så det kan vara skönt det oxå! 


Ska städa o pyssla lite här hemma, och det blir nog en sväng ut till nån rolig plats med Ozzy så han får busa runt lite :) 


Hoppas ni får en fin söndag :) 



Mina nya naglar :) Enkla med bara en fransk manikyr och en liten blomma :) Är helnöjd!  

Av Frida - 12 juni 2011 13:10

Hallå! 

Här får ni bilder på mina senaste tårtor, blev 4 stycken på bara ett par dagar, så därför bloggen hamnat lite vid sidan av i helgen! :)


Den här blev sådär, det var så fuktigt i luften så marsipanen var väldigt svårarbetad.. 

Innehåll: Ljusa bottnar, mjölkchoklad-fluff, vaniljkräm samt grädde. 


Den här tyckte jag blev helt okej :) Av nån anledning var marsipanen inte svår, trots att dom gjordes samma dag.. hmm.

Innehåll: Ljusa bottnar penslad med hallonsaft, hallon, blåbär, vaniljkräm, samt grädde. 


Sebbes lillebror Christoffer tog studenten i fredags, han ville inte ha nån vanlig studenttårta, så jag gjorde en med en datamus på toppen, eftersom han är så duktig på datorer, så passa det honom :)

Innehåll: Ljusa bottnar, marieanne-chokladfluff, färska hallon samt grädde. 


På Lördagen blev det ännu en kitty-tårta. Jobbarkompis Tomas skulle fira sin lilla tjej som fyllt år, och då passade Kitty tårtan perfekt :)

Innehåll: Ljusa bottnar penslad med hallonsaft, färska bär, vaniljkräm samt grädde.      

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards