friiidas

Alla inlägg under januari 2012

Av Frida - 7 januari 2012 11:55

Första börja vi med en bamsefrukost och sen blev det promenad i skogen. Var nog ute 1,5 timme, så jäkla skönt! Här kommer bilder från min morgon :) 


       

Av Frida - 3 januari 2012 10:37

Sorry att detta inte kom upp igår som lovat, var så trött när jag kom hem så slog på en film och somna :) Men nu kommer iaf receptet på panacottan jag lova! 


En klassisk efterrätt som kan varieras i det oändliga, men jag körde på helt vanlig vanilj med hallonsås och färska bär :)


INGREDIENSER:

5 dl grädde

1 st vaniljstång, eller 1 tsk vaniljsocker

0,5 dl socker

3 st gelatinblad 


1,5 dl frysta hallon

0.5 dl socker

0,5 dl vatten 


Lägg gelatinbladen i en skål med kallt vatten. Skär vanilstången på mitten och skrapa ur fröna och lägg dom och stången i en kastrull. Häll på grädden och sockret och låt koka upp i några minuter. Ta av från plattan och låt stå ett par minuter. Krama sen ur gelatinbladen och rör ner dom i gräddblandningen. Häll genast upp i serveringsglas och ställ i kylen i minst 2 timmar. 


Koka hallon och socker till en puré, tillsätt vatten och ställ kallt. Häll sedan på det på panacottan och garnera med färska bär :) 


 




Av Frida - 2 januari 2012 10:55

Jag fick inte sova nånting inatt då jag hade en hund som tog upp hela min säng och tog allt mitt täcke :( Så känner mig inte så superpigg precis! Men ska inte göra så mycket idag innan jag sticker iväg till jobbet.. 


Hoppas alla får en fin måndag! 


Senare idag kommer receptet på pannacottan upp! 


Kram F 


Kommer sakna mitt hjärta denna vecka, vi går om varann nu, han jobbar dag och jag jobbar kväll! :(  

Av Frida - 1 januari 2012 20:51

Jag älskar ju att kramas, kan kramas med allt och alla! Så denna hitta jag förut och tyckte den va så himla bra :) 


 

Av Frida - 1 januari 2012 16:50

Älskar mitt liv just nu, kan knappt fatta att man kan ha det så här bra!


Har precis städat här hemma och doften av nystädat sprider sig :) nu blir det mat och mys resten av dagen :) 


Vad har du/ni gjort en dag som denna? 


Stor Kram 



Älskar den här bilden på tjejerna Dalegård :)   

Av Frida - 1 januari 2012 13:05

Det nya året har kommit och jag hoppas att det blir ett riktigt bra år! Jag ska iaf göra vad jag kan för att det ska bli bra, för man måste göra nåt själv, man kan inte tror att det ska komma till en.


Jag läste på en tjejs blogg att hon skulle ha nyårs-mål istället för nyårs-löften, ett löfte är lätt att bryta, men ett mål är lätt att sträva efter och nå! 


SÅ, här är mina nyårs-mål, finns säkert massa mer man skulle vilja bättra, men dessa har jag kommit på hittils; 


Leva hälsosammare, Detta är säkert många som har som löfte. Men jag och Sebbe har pratat om detta och båda vill bli bättre med maten och komma igång! För min del innebär en hälsosammare livsstil också att få helt ordning på sömnen, det har blivit bättre sen vi flytta, men inte helt bra än.. 


Göra mer saker med Ozzy, Jag vill att Ozzy ska få göra saker mer än att gå promenader endast. Så detta ska jag tänka på nu, vad kan man hitta på tillsammans och vad tycker han är roligt? 


Fixa med huset, Detta kommer vi att greja med under hela tiden. Det är ju en del jag vill göra om och vi ska börja med sovrummet nu i början på året. Så vi får ett fint härligt sovrum! Sen är det bara att fortsätta i nästa rum :) 


Bli mer effektiv, Detta menar jag med allt, man hinner mycket på kort tid om man bara vill! Så detta ska jag tänka på, att så fort man har en stund över ska man se vad som kan göras härnäst. Självklart ska man även ta lite tid och andas oxå :) 


Börja rida igen, Ja, det har ju inte blivit mycket av det den här höstem, men ska komma igång nu när vi flyttat klart och jag börjar må bättre igen :) 


Ta en stund, Som det låter, ta en stund och bara sitta ner, njuta av livet. Kanske läsa en bok eller kolla på en film. 



Sen kommer jag säkert att fylla på med saker, men dom målen får jag ha i huvudet, annars blir detta inlägg väldigt långt, haha! 


Såhär började vi det nya året, låg och gosa i sängen :)   

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards