friiidas

Alla inlägg under november 2011

Av Frida - 2 november 2011 12:49

Det var väldigt va grått och trist det var ute idag! När det är sånt väder får man vara inne och greja, utan att få dåligt samvete :) 


Var ute med Ozzy för en liten stund sen, han tycker inte heller om detta väder. När det är sol ute blir han helt knäpp och ska hoppa, leka och busa runt, men när det är grått så går han bara och lufsar och drar hemåt. Haha, min lata lilla gosse! 


Sitter med en kaffe nu och funderar på vad jag ska göra.. Kanske packa lite! 


Hoppas alla får en fin dag :) 


 


En sömnig men mysig förmiddag hos oss :)     

Av Frida - 1 november 2011 23:43

Ja, det är mycket inspiration till inredning i bloggen just nu! Men det kan ju kaaaanske bero på att man snart flyttar! Idag började vi packa det första, känns så fantastiskt! Vill att November bara ska försvinna, haha :) 


Här kommer ett bildregn på massa inspiration som jag vill ha till mitt blivande hem! 


                   

Av Frida - 1 november 2011 12:19

Blir så jäkla besviken på mig själv varje "morgon" jag vaknar. För att klockan är alldeles för mycket. Jag ställer allarm varje dag, men stänger av det om jag inte vet att jag måste upp och jobba. 


Sen ligger jag varje natt och vänder och vrider på mig för att jag inte kan sova, blir tokig på detta! Måste verkligen komma på en lösning! 


Nä, nu ska jag gå en promenad med Ozzy och hoppas mitt humör vänder! 


(inläggen tidigare idag var tidsinställt) 



Såhär pigg och glad vill jag känna mig varje morgon! Och jag ska fan lyckas!!!  

Av Frida - 1 november 2011 09:45


Tvåa ut i mitt bak-marathon är kolakakor! Mycket goda kakor som är lätta att göra och går snabbt! 


100 gram  
1 dl  
1 msk  
2,5 dl  
1 tsk  
1 msk  


1. Sätt ugnen på 175 grader.


2. Lägg alla ingredienserna i en bunke och blanda samman dem till en smidig deg.


3. Rulla ut degen till 3 fingertjocka längder, nästan plålånga. Lägg dem på plåten och platta till dem något.


3. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 minuter.


4. Skär längderna i bitar medan de är varma. Plocka isär kakorna när de svalnat.


 
Även detta recept kommer från tasteline.com

Av Frida - 1 november 2011 00:28

Nä, jag var bara tvungen att googla på julen och få upp fina bilder. Detta är sjukt, det är ju liiiite tidigt att sitta o kolla på sånt här, men jag har aldrig längtat efter julen så mycket som i år! 


Här kommer en bildbomb på äääännu mera jul.. 


         



Alla bilder tagna från google..   

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards