friiidas

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Frida - 2 november 2011 23:42

Hoppas alla somnar gott, jag ska försöka göra det. 


Men först, reprisen av kvällens "Bonde söker fru" :) 

Natti. 


Saknar min fina..   

Av Frida - 2 november 2011 14:44

Trea ut i bak-marathonet är snabba havrekakor! Dom innehåller endast tre ingredienser och är gjorda på några minuter! Så har du bråttom är dessa gobitar perfekt :) 


  • 3,5 dl Havregryn 
  • 1,5 dl Socker
  • 150g. Smör eller margarin
 
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Blanda havregryn och socker i en skål, smält sedan smöret och häll det varmt över blandningen och rör tills det är jämt. 
  • Klicka ut blandningen i små formar och ställ på en plåt. 
  • Grädda i mitten av ugnen i 10 min. 
Jag smälte även lite blockchoklad och ringlade över för att ge dom lite mer liv :) Men det gör man som man vill! 
   
Av Frida - 2 november 2011 12:49

Det var väldigt va grått och trist det var ute idag! När det är sånt väder får man vara inne och greja, utan att få dåligt samvete :) 


Var ute med Ozzy för en liten stund sen, han tycker inte heller om detta väder. När det är sol ute blir han helt knäpp och ska hoppa, leka och busa runt, men när det är grått så går han bara och lufsar och drar hemåt. Haha, min lata lilla gosse! 


Sitter med en kaffe nu och funderar på vad jag ska göra.. Kanske packa lite! 


Hoppas alla får en fin dag :) 


 


En sömnig men mysig förmiddag hos oss :)     

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards