friiidas

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Året som gått!

Av Frida - 5 januari 2013 00:07

Det fina med att ha en blogg är ju att man kan se tillbaka vad man gjort under året som gått. Jag tänkte att jag skulle göra en liten sammanfattning :) 


Januari:


I Januari låg jag väldigt lågt med bloggen, för precis efter nyår fick jag reda på att jag var gravid :) Mådde dåligt dom tre första månaderna, så bloggen var det sista jag tänkte på ;) 


 


Vi dukade upp stora frukostar på helgerna och gick långa härliga promenader i skogen, och njöt av att vi precis flyttat till hus :) 



 


 


Februari: 

Den månaden är ett stort svart moln, för jag låg mest i sängen och mådde illa ;)

Men jag lyckades att få lite fina naglar iaf :) 

   


Mars: 

 

Vi berättade för "allmänheten" att vi skulle få barn! 


Målade om verandan från ful-furu till vitt och fräscht! 

 


Och satt där ute och åt årets första paj :) 

     


April: 

 

Hade föräldarna här på middag en kväll :)

 

Bakade bountybollar! 

   

 

Vi grillade för första gången och bärjade så smått att göra om lite i trädgården! 

 

 

 

Det blev även ett par tårtor. En till Novas 2 års-kalas och en till påsk :) 

 

 

 

 

fick även reda på att min älskade lilla Mynta inte fanns med oss längre   

 

 

Maj:

 

Bakade ett gäng tårtor till diverse sammanhang. Födelsedagar, dop etc! 

 

  

 

 

 

 

 

Och hade grillkväll med Sebbes goa kusiner Elin och Anton! 

 

 

Juni:

 

Köpte fina möbler till framsidan :) 

 

Väntade på att vinbären skulle mogna så jag fick göra saft! 

   

 

Hade söta syskonbarn och syster här på saft och bulle :) 

 

Bakade tårta till midsommarfirande hos min andra söta syster! 

 

 

Bakade tårta till bästa kollegorna när jag skulle gå hem för bebis! 

 

 

Pysslade och målade i massor! 

 

 

planterade massor en skön sommarkväll :) 

   

 

Dessa två tårtor bakade jag faktiskt i slutet på maj till svärmors 50-års fest, men låg i juni arkivet :) 

 

   

 

Bakade även cup-cakes att överraska mamma med! 

 

Fick present av en kund på jobbet när jag jobba min sista kväll! 

     

 

Juli:

 

Pysslade ihop ett eget kakfat! 

 

Min underbara älskling fyllde år, och det skulle såklart firas med massa fika :) Alla gästerna rullade hem efteråt ;)

 

 

 

 

   

 

Började få ordning på vardagsrummet! 

 

Började så smått få ordning i kommande bebisrum.. 

 

 

Nästan alla fönster fick från träfärgat och furu till underbara vitt! :)

   

 

Jag och Ozzy blev trötta efter allt målande och fixande! 

 

 

Köpte en gungstol på loppis som fick ny färg och ny dyna :) 

 

Var i Wadköping med underbara syskonbarn! 

   

 

Åt glass och tjura när saker inte gick som jag ville! 

 

Njöt i solen med min fina efter en tur i skogen! 

   

 

Där vi plockade blåbär och smultron :) 

 

 

Koksde saft och pimpade en flaska till svärmor! 

 

 

Augusti:

 

Började höstplantera lite smått.. (Kunde inte hålla mig) 

 

 

Bakade underbart goda morotsfrallor :) 

 

Kokade äntligen den efterlängtade vinbärssaften! 

 

 

Gjorde en leklåda till bebis :) 

 

 

Satt och grillade  under bar himmel en sista gång innan hösten kom! 

 

 

Bakade äppelkaka i mängder! 

 

 

Plockade massa svamp :)

 

 

Pysslade ihop fina lyktor med hjälp av lim och tyg! 

 

 

Var på loppis med min syster och fynda detta kakfat :) 

  

 

Ännu en dag i skogen resulterade i detta:

 

 

Struttade ut i trädgårdem på morgonen och plockade hallon till frukosten! 

 

 

September:

 

Fick fina koppar av mamma  :) 

 

 

planterade lite till :) 

 

 

Plockade äpplen! 

 

 

Var bitter för att bebis aaaaaaldrig ville komma ut (gick över 15 dagar)

 

 

Promenerade med världens bästa! 

 

Gosade ner mig i sköna sjalar! 

   

 

Pysslade ännu mer! 

 

Kände mig klar med bebisrummet! 

   

 

Och ääääntligen kom världens bästa kille till oss! Vilde Alexander Rydberg den 24/9 4070 gram och 53 cm   

 

Oktober:

 

Oktober månad är mest som ett stort rosa moln, blev inte mycket gjort här hemma, mest massa bebismys :) 

Men lyckades slita mig och fixade lite höstpynt på väggen till "snickaboa". 

 

Soliga promenader! 

 

 

Gos i soffan! 

 

 

Lite mer höstpynt! 

   

 

Gosiga killar! 

 

 

November:

 

Även verandam kläddes i höstkläder! 


 

 

Började dränka mig i jultidningar :)

 

 

Bakade kakor så det stod härliga till en eftermiddag, nästan 300 kakor blev det, haha! 

   

 

Gosade lite till :) 

 

Firade Sebbes första fars-dag tillsammans med våra pappor :) 

   

 

Bakade biscotti! 

 

 

Och polarkakor.. 

 

och gosade ännu lite till... ;) 

 

 

Och bakade en chokladtårta till morfar! 

 

 

Fixade så smått inför advent :) 

 

 

Gjorde ett par tofflor till mig själv!

     

 

Min syster fyllde 30 och skulle såklart firas med tårta :) 

 

 

Och dagen efter var det min tur att fylla år :) 

 

December:

Årets sista månade försvann i ett nafs, hann knappt fram med julsakerna förrän allt var över..


Mina fina brändåsen tjejer kom hit på glöggmys! 

 

 

Vilde sov på soffan :) 

 

 

Fåglarna mumsa på maten! 

   

 

Gjorde ljusfat med ett silverfat jag hittat på loppis! 

 

Bakade pizza med älsklingen! 

   

 

Snön kom och gav oss julkänsla! 

 

 

Hade systerdotter här på julbak! 

 

 

Fyndade en silverbricka på loppis! 

 

Pyntade på hyllan i köket! 

 

 

Bakader mängder av godis! 

   

 

Tillsist firade vi Jul och nyår med alla nära och kära! 

 

 


Sådär, det blev ett stort inlägg men det är ju ett helt år som ska kommas ihåg :) Man kan väl sammafatta året med att säga att jag verkar mest ha bakat och pysslat mig igenom hela året ;) Årets höjdpunkt var ju självklart våran lilla älskling Vilde som kom och förgyllde våra liv! Hoppas på ett minst lika bra 2013 :) 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 4 december 2014 21:18

Hallå i stugorna!  Imorse på radion så pratade dom om trygghet och hur många jagar tryggheten i livet. Då slog det mig; Jag är trygghetsnarkoman!  Jag känner mig trygg hemma, att komma hem till huset när jag vet att 2 killar väntar på mig. Det är...

Av Frida - 6 november 2014 18:23

Hallå där!  Har alla en fin torsdagkväll?  Jag har krypit ner i soffan med en filt och försöker få upp värmen. Idag har första snön fallit och jag blir alltid väldigt frusen då.    Tänkte ni skulle få se lite bilder från förra helgen när syster...

Av Frida - 28 oktober 2014 22:34


Sedan man fick barn har man ju ändrat sitt tankesätt en hel del. Och man börjar helt plötsligt att omfamna varenda liten detalj som tillhör familjelivet.    Som t.ex desssa så kallade familjetraditioner.    Man vill skapa fina traditioner så ...

Av Frida - 26 oktober 2014 20:03


Ni vet det där ständiga dåliga samvetet man har för en vän, kollega, barn, mamma, mormor etc. Det där samvetet som alltid påminner dig om att du borde verkligen ringa eller träffa den där personen i fråga.    Det är inte bara en sak man ska leva ...

Av Frida - 25 oktober 2014 20:37


Hallå igen!  Tänkte ta upp den här gaaamla bloggen igen. Tycker det är så roligt att ta lite fina kort och att skriva av mig lite, så den som vill är välkommen tillbaka igen :)    Kommer som vanligt bli inredning, bakning och pyssel. Men även t...

Presentation


Mitt namn är frida, Välkommen till min lantliga blogg som innehåller inredning, bakning, pyssel, träning och familjeliv!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Japp, vi ses ofta!
 Ja, men ses inte så ofta!
 Nja, vet bara vem du är!
 Nej, ingen aning!
 Annat!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards